'Duitsland: minder openbare laadpalen nodig dan verwacht'
De afgelopen jaren stond het nieuws bol van ambitieuze doelen als het aankwam op publieke laadpalen. Hoe meer, hoe beter, leek het devies. Daar komt
De afgelopen jaren stond het nieuws bol van ambitieuze doelen als het aankwam op publieke laadpalen. Hoe meer, hoe beter, leek het devies. Daar komt
Een elektrische auto opladen kan dus goedkoop of duur zijn. Dat komt mede door de laadtarieven per gemeente
Dit artikel Laadtarieven per gemeente scheelt enorm verscheen eerst op Autoblog.nl.
Een bezoek aan een meubelzaak duurt vaak best wel lang, en is daardoor ook een prima gelegenheid om tegelijkertijd de elektrische auto op te laden. Dat is precies wat Allego en de Duitse Porta Group mogelijk maken. Deze twee bedrijven slaan de handen ineen om een netwerk van 1.500 laadpunten op te zetten bij meubelzaken in heel Duitsland.
De vergunningverlening voor laadpalen voor elektrische auto’s moet wat rapper gaan om de vraag aan te kunnen. We rijden steeds vaker in een elektrische auto. Dat is allemaal prima en in Nederland hebben we het goed voor elkaar. Drie van de tien Europese laadpunten staat namelijk in ons land. Dat is eigenlijk een enorm succes
Dit artikel Vergunningverlening laadpalen elektrische auto’s moet sneller! verscheen eerst op Autoblog.nl.
Bij het opladen van een elektrische auto loop je een groter risico om blootgesteld te worden aan elektromagnetische straling. Bepaalde apparatuur, zoals een hartimplantaat, kan daar gevoelig voor zijn. Moet je daar rekening mee houden als je elektrisch rijdt?
De publieke laadpalen zijn in Nederland nogal ongelijk over het land verdeeld, maar dat is goeddeels verklaarbaar en het netwerk zal zich nog ontwikkelen.
Toeristen die in Scheveningen in de wijken willen parkeren moeten sinds 1 mei meteen het dagtarief van vijftig euro betalen, ook al is het maar voor een half uurtje. Na jaren van klachten heeft Den Haag de torenhoge tarieven voor straatparkeren in de badplaats doorgevoerd.
De publieke laadpalen zijn in Nederland nogal ongelijk over het land verdeeld, maar dat is goeddeels verklaarbaar en het netwerk zal zich nog ontwikkelen.
Er zijn enorme prijsverschillen in de tarieven van openbare laadpalen in de vier grootste steden in Nederland. Zo is laden in Utrecht bijna 2,5 keer zo duur als in Rotterdam.
Er zijn enorme prijsverschillen in de tarieven van openbare laadpalen in de vier grootste steden in Nederland.