'Laadpaaltarieven verschillen soms zelfs flink in dezelfde straat'
Het kan soms in dezelfde plaats of zelfs dezelfde straat per laadpaal nogal verschillen wat je betaalt. Dat blijkt uit onderzoek van de
Het kan soms in dezelfde plaats of zelfs dezelfde straat per laadpaal nogal verschillen wat je betaalt. Dat blijkt uit onderzoek van de
De prijsverschillen van laadpalen zijn veel te groot, aldus de consumentenbond. Het voordeel van een elektrische auto is natuurlijk dat je heel erg milieuvriendelijk bezig bent. Daarbij zijn er enkele financiële prikkels. Zo hoef je – ondanks het extreem hoge gewicht – geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Ook kun je iets bijtelling besparen en als je
Dit artikel Prijsverschillen laadpalen zijn veel te groot verscheen eerst op Autoblog.nl.
Hoeveel wegenbelasting ga je betaling over je elektrische auto? We zochten het eventjes uit wat de nieuwe MRB tarieven voor elektrische auto’s zijn. Al jaren lang is onze lieve overheid bezig om te zorgen dat we met zijn allen schonere auto’s gaan kopen. Dat is in basis een heel erg nobel doel, natuurlijk. Diverse kabinetten
Dit artikel Dit worden de nieuwe MRB tarieven van elektrische auto’s verscheen eerst op Autoblog.nl.
Snelladers zijn nog altijd maar beperkt toegestaan bij snelwegtankstations. Althans, als ze worden uitgebaat door de pomphouder zelf:
We zetten op een rij wat er allemaal komt kijken bij het aanschaffen van een eigen laadpaal.
Dit artikel Je hebt een laadpaal thuis nodig: en nu? verscheen eerst op Autoblog.nl.
Je kan met je elektrische auto naar steeds meer vakantiebestemmingen probleemloos afreizen. Maar een enkel Europees land loopt nog achter met het aantal beschikbare laadpalen. In Spanje zijn ze eigenlijk pas begonnen met uitbreiding van het netwerk. En Oost-Europa is nog steeds het dunst bezaaid met snellaadpunten.
Het Nederlandse snellaadbedrijf Fastned breidt uit naar Scandinavië. Het opent dit jaar nog de eerste snellaadstations in Denemarken.
Nederland heeft inmiddels meer dan 500.000 laadpunten voor elektrische auto’s. Het gaat om openbare laadplekken, laders bij mensen thuis en semipublieke laadpunten. Dat zijn punten die voor een bepaalde doelgroep toegankelijk zijn, zoals bij een supermarkt of op het werk.
Een stekkerauto stimuleren is leuk, maar je moet tevens kunnen opladen en daarom zijn er 400.000 nieuwe laadpalen nodig. Een elektrische auto moet je opladen en dat kan prima voor je deur maar niet iedereen kan dat. Ander ding met een auto is dat je er mee reist. Dus dan moet je hem elders ook
Dit artikel Poen voor palen: 400.000 nieuwe laadpalen noodzakelijk verscheen eerst op Autoblog.nl.
Een elektrische auto opladen kan dus goedkoop of duur zijn. Dat komt mede door de laadtarieven per gemeente
Dit artikel Laadtarieven per gemeente scheelt enorm verscheen eerst op Autoblog.nl.