Over de laadpas van Greenchoice
Greenchoice gelooft dat de impact van elektrisch rijden het grootst is bij gebruik van groene stroom. Ze introduceren daarom een groene laadpas (die overigens lichtbruin is en gemaakt van bamboe). De laadpas is biologisch afbreekbaar.
Met de Greenchoice laadpas laad je in Nederland of in de rest van Europa met duurzame stroom die is opgewekt uit zon- en windprojecten. Totdat alle laadlocaties groene stroom gebruiken, ‘vergroent’ Greenchoice je geladen kWh’s. Voor elke laadsessie die met de Greenchoice is geladen doneert Greenchoice € 0,06 aan Stichting LandschappenNL.
Na aanvragen is de laadpas direct te gebruiken bij meer dan 260.000 Europese publieke laadpunten in 22 landen.
Om de laadpas te gebruiken hoef je geen energie-klant te zijn of te worden bij Greenchoice. Het laadpas tarief is flexibel: je betaalt geen vast maandelijks abonnement, maar uitsluitend een vast starttarief per laadsessie. Verder wordt het CPO-tarief aangehouden, oftewel de prijs per kWh die de aanbieder van het laadpunt rekent.
Roaming fee bij niet-Greenchoice laadpalen
Greenchoice beheert zelf laadpalen door het hele land. Maar het komt natuurlijk weleens voor dat je wilt laden op een laadstation dat níet door Greenchoice beheerd wordt.
Gelukkig is de laadpas geschikt voor gebruik op laadstations van andere laadpuntexploitanten in Europa. De laadpas is daarmee dus geactiveerd voor roaming, wat inhoudt dat je van andere aanbieders ook een laadpaal kunt gebruiken.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van roaming dan geldt een fee van € 0,01 / kWh (excl. BTW).
Deze eventuele fee wordt per laadsessie in rekening gebracht en wordt (per laadsessie) apart vermeld op de factuur.
Veelgestelde vragen over de Greenchoice laadpas
Moet ik al klant zijn bij Greenchoice om de laadpas te gebruiken?
Om de laadpas te gebruiken hoef je geen energie-klant te zijn of te worden bij Greenchoice. De laadpas is door iedereen gratis aan te vragen.
Wat moet ik doen als mijn laadpas kwijt of gestolen is?
Als je de laadpas kwijtraakt of verliest, moet je deze (laten) blokkeren. Dit kan de beheerder van de pas zelf doen in de online omgeving. Ook Greenchoice kan de laadpas (tijdelijk) deactiveren, nadat de persoon die in hun systeem geregistreerd staat, contact met ze opneemt. Neem hiervoor contact op met de Greenchoice klantenservice of mail naar groenemobiliteit@greenchoice.nl.
Greenchoice zal je pas dan blokkeren en binnen 5 werkdagen een nieuwe laadpas toesturen. Voor de nieuwe laadpas berekent Greenchoice administratiekosten.
Let op: alle laadtransacties die met je laadpas worden gedaan voordat je Greenchoice hebt laten weten dat de laadpas kwijt is, komen voor eigen rekening.
Hoe kan ik de Greenchoice laadpas opzeggen?
Als je de laadpasdienst defintief wil beëindigen, dan wordt verwacht dat je de laadpas terugstuurt naar Greenchoice. Hiervoor heb je na beëindiging van de overeenkomst 5 werkdagen de tijd. Als ze jouw laadpas binnen die periode niet hebben ontvangen, worden administratiekosten in rekening gebracht.
Greenchoice zal de laadpas pas definitief deactiveren nadat via de mail een bevestiging is ontvangen van de persoon die in hun systeem geregistreerd staat. Deze mail kan gestuurd worden naar groenemobiliteit@greenchoice.nl. Vermeld in de mail in ieder geval je naam en laadpasnummer.
Hoe kom ik in contact met Greenchoice voor andere laadpas-zaken?
Mail naar groenemobiliteit@greenchoice.nl of bel naar de klantenservice op 010 302 8757